24 tahun menjadi manusia.......  

Tuesday, July 28, 2009

27th july lepas maka genaplah aku menjadi hamba Allah dimuka bumi ini, aku menjadi anak kepada pasangan Dzali & Sofia dan aku menjadi diri aku sendiri selama 24 tahun.

aku yang telah aku lakukan selama 24 tahun ini???
arghhh telalu banyak benda baik n buruk berlaku setiap hari. adakah aku semakin matang, atau aku semakin naif dengan dunia ni??? jawapan ada pada diri aku sendiri. setiap hari adalah hari yang baru bagi aku, aku mencuba untuk menjadi yang terbaik setiap hari walaupun pada hakikatnya macam xde perubahan je....aku rasa aku perlu lebih fokus..maklumlah dh final kot.

pada 27 july, bila bangun dari tido, aku memanjatkan kesyukuran kerana aku masih diberi peluang untuk bernafas....Amin.... aku kejut anak buah aku bangun dan my sis (angah) wish bufday again....thanks...

then aku termenung seketika....dan berfikir...
apakah yang telah aku lakukan selama 24 tahun hidup????
tiba-tiba air mata aku menitis.....
cukup aku sendiri mengetahui apa yg telah berlaku.....

thanks pada semua yang sentiasa menyokong aku selama ini.....
life must go on.....

happy besday to me......

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


1 comments: to “ 24 tahun menjadi manusia.......

  • anira_agency
    August 3, 2009 at 4:02 AM  

    hepi besday juli...aritu x sempat nak wish. betul2 sibuk 2 minggu ni. nway juli, ucapan aku kepada ko yang baru mencecah 24 tahun ini ialah:-

    angka 24 tahun itu sebenarnya terlalu besar maknanya untuk kita hayati sebagai manusia di atas muka bumi ini kerana pelbagai perkara kebaikan dan keburukan telah pun kita lakukan. bayangkan pula jika umur kita mencecah 50 tahun? sudah tentu makin bertambah dan meninggi perkara yang kita lakukan dalam hidup. sebenarnya kita telah diberikan cukup waktu dan tempoh dalam sehari-harian maka sebab itulah kita diberikan masa 24 jam untuk makan, bekerja, berehat, beribadat dan tidur sebelum memulakan 24 jam yang baru keesokannya pula. maka adalah satu kebanggaan sesorang itu mencecah umur 24 tahun kerana di sinilah kita menginsafi kembali pemberian 24 jam dalam hidup, malah jika direnungkan...selama 24 tahun kehidupan, kita telah melakukan lebih dari yang diperuntukan dalam 24 jam itu.

    sekian sahabatku, teman serumahku, teman seperjuanganku, teman bicaraku...teman yang menemani. SELAMAT ULANGTAHUN 24!