27th April - Insiden pertama........  

Tuesday, April 28, 2009

hye exam dh abis....bestnyer..tp apa gunanya exam abis kalau mark carry ke sem depan.....aku teringat satu poster peringatan yg UITM kuarkan untuk student2nya. dan poster tu akan tertampal kat sewaktu proses pendaftaran....tp yes kali ni aku terkene....memang kene la word "ALPHA MEMBAWA PADAH"...nk tau sebab aper? sebab aku dh buat BIG MISTAKE....ok citernye camni.... aku ngan kwn2 yg amik subjek kritikan bertungkus lumus study siap study thru ym lg ngan lipan...n study ngan nopa plak erm sambil main daun terup sambil study dan yes ianya berkesan.....
on the day masa exam...bgn awal terus study...then kul 2 sampai kat dewan peperiksaan dlm kul 2.10. pengawas peperiksaan en aidi panggil masuk...pergh dengan lafaz Bismillah...n langkah kaki kanan aku masuk, dan duduk dimeja hadapan sekali sbb meja tu stabil hehehe. then peperiksaan bermula. aku baca soalan2 Alhamdulillah aku akn cuba buat yg terbaik. tgh aku membaca soalan yg ke 5 utk part A, En Zack dtg amik aku punya slip kehadiran exam, then dia tegur mengenai kod subjek yg aku tulis. time tu aku xperasan sbb ingat aku yg salah tulis, then time tu la aku br perasan YA ALLAH...subjek ni bukan subjek yg aku amik...TIDAK!!!!. dlm slip tertulis Critical Writing tetapi paper yg aku sdg jawab tu Screen Critism....Ya Allah time tu tuhan je yg tahu , kebetulan En NY ada dlm dewan then dia ckp just do it ur exam, xpe nanti kita jumpa n discuss... Ya Allah time tu aku blank...empty aku xtau nk buat aper.hampir setgh jam aku duk diam, berfikir ttg perkara yg aku xleh nk fikir... aku pegang pensel tapa tulis aper...tgk paper tanpa membaca apa2. I am lost. lepas setgh jam,aku menggucap Dua Kalimah Syahadah n tarik nafas panjang2, then aku jawab soalan dgn tenang. walaupun ada a few soalan yg agak sukar...wah tension!!!!...what ever pun aku dh lepas paper ni n now, aku kene selesaikan perkara ni kat ofis kalau x...abis pointer aku sem ni...mmg mengelabah. so guy please pray for me ok....."ALPHA MEMBAWA PADAH".......


AddThis Social Bookmark Button

Email this post


2 comments: to “ 27th April - Insiden pertama........