erti satu hubungan  

Wednesday, November 3, 2010

sekian lama tak post anything dalam blog ni n labah2 pun dah start nk bersarang....
erm kerja baru membuatkan aku garang dan takde masa nk update anything. fb pun jarang2 aku update.

tak tau hari ni aku tetiba rasa sedeh...maybe bermula dari kes mlm td. before tido. aku cuba meminta tolong pada seorang sahabat dan pertolongan yang aku minta adalah sesuatu yang tak sepatutnya aku minta. si dia terus call aku dan marah kenapa aku perlu minta pertolongan yang sebegitu rupa. apa ertinya dia sebagai seorang sahabat kalau dia membiarkan sahabatnya yang lain memilih jalan yang salah? disini aku faham dan aku mula mengenali dirinya sebagai seorang sahabat. akhirnya aku temui jawapannya. thanks to him. malam tadi jugak dier memberikan kesedaran yang amat bererti untuk aku untuk menjalani kehidupan. aku sedar aku jauh dengan family, aku seorang diri dan aku kene hadapi semua kemungkinan dan masalah sendirian, dan aku perlukan kekuatan dan kekuatan itu datangan dari orang2 disekeliling kita. jangan tersalah pilih sebab if tersalah pilih, ianya akan membawa kepada masalah yang besar.

pagi aku bermula dengan ceria sebab bertemu dengan seseorang....dan hari bertukar menjadi sedey apabila buka fb, aku terima berita tentang perginya seorang sahabat. dia masih muda, sepanjang aku kenalinya, dia sangat ceria, suka bergurau dan suka menyakat tapi itulah dia yang pandai menyorokkan segala kesakitan yang dihdapainya selama setahun. ketabahan dirinya menghadapi masalah ini membuatkan aku berfikir, jika dia boleh menjadi secekal itu mengapa tidak aku....AL Fatihah untuk sahabat bernama NAJIB.

bila aku sedey aku akan call abah dan sedey itu hilang bila aku tau keadaan abah dan mak dalam keadaan yang baik....itu adalah kegembiran untuk diri aku...itu adalah satu hubungan yang sebenarnya.

ok kelas already start, masa untuk berhenti menaip...

see ya at next post.

AddThis Social Bookmark Button

Email this post